lauantai 6. huhtikuuta 2013

Mieli muuttuu -pitsitunika

Tämän tunikan (/mekon) kanssa mieli ehti muuttua vaikka kuinka monta kertaa. Kun näin mallin syksyllä Suuressa Käsityölehdessä (10/2012), ajattelin, että teen mallin lyhyenä tunikamaisena. Ostin tunikan verran kangasta  ja pitsiä ja kun aloin leikkamaan, huomasin, että kangasta riittikin mekkoon asti. Mieli muuttui. Ompelin mekon valmiiksi ja sovitin, ja huomasin, että mekkona se näytti kauhealta. Mieli muuttui. Pätkäisin helman poikki, ja mekosta tulikin tunika. Eli Mieli muuttuu -pitsitunika :)
 
Pitsi on kahdeksan senttiä leveää, ja mun mielestä aivan ihanaa <3 Kankaana oli trikoo. Tunika oli tosi helppo ommella ja kun yleensä mulla on tosi isot ongelmat pääntien kaitaleen kanssa, niin nyt sekin onnistui :)
   Itse tykästyin tähän ihan täysillä, ja tunika olikin päällä jo tänään eräissä pienimuotoisissa juhlissa. Tämä on just mun tyylinen :) !
Aika karmee olisi ollut pitkänä ;) Ja mä tiedän, että mekon kanssa ei käytetä farkkuja, mutta tän kuvan tarkoitus onkin saada teidät ymmärtämään, miten kauhea tämä olisi ollut, joten farkut vain tekevät siitä entistä hirveämmän ;)
   Seuraavana "ompelukiikarissa" olisi kesämekko, uusimmasta Suuresta Käsityölehdestä. Ei kun kangasostoksille!
Emilia




6 kommenttia:

  1. Tosi kaunis ja hyvä tunikana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti, olen ihan samaa mieltä; tunikana tämä on paljon parempi :) !

      Poista
  2. Voi miten hieno! Kyllä on tunikana paljon nätimpi kuin pitkänä :)

    VastaaPoista
  3. Tää on kyllä hieno! Blogistasi löytyy paljon kivaa luettavaa :)

    VastaaPoista